Вітаю Вас, Гість

"Україна – єдина країна" - тема Першого уроку в школах в 2014-2015 н.р.

Метою Першого уроку є формування в учнів розуміння єдності й цілісності України, її багатонаціонального народу як національної ідеї розвитку вільної, незалежної, демократичної та заможної держави.

Під час уроку мають бути реалізовані такі завдання:

  • ознайомити учнів з основними історичними подіями становлення державності України;
  • формувати відчуття приналежності до України, усвідомлення себе українцем, почуття особистої відповідальності за долю держави та українського народу;
  • формувати готовність служити Батьківщині своєю працею та стати на захист державних інтересів країни;
  • виховувати повагу до державних символів, шанобливе ставлення до традицій українців та представників інших національностей, що населяють країну.

Основний зміст Першого уроку має бути спрямований на утвердження єдності України, нероздільності її території та народу, що її населяє. Важливо акцентувати увагу дітей на тому, що Крим і Донбас – це Україна, що люди, які мешкають на цих територіях, – громадяни України.

Під час проведення Першого уроку вчитель має сприяти усвідомленню учнями спільності інтересів усіх громадян держави в розбудові України, необхідності інтелектуального, творчого та фізичного розвитку кожної особистості задля розквіту держави в цілому, формуванню міжнаціональної толерантності.

На уроці доцільно звернутись до подій минулого та сьогодення, що засвідчили прагнення українського народу до вільного, щасливого, заможного життя: існування могутньої Київської держави Володимира Великого, Ярослава Мудрого, створення першої християнської республіки в Європі – Запорізької Січі, започаткування власної державності в Українській Народній Республіці, проголошення в 1991 році незалежності України, прояву громадянської активності під час Помаранчевої революції 2004 року, і, звичайно, Революції гідності, що призвела до політичних та суспільних змін в Україні, подвигу українських військових та добровольців у боротьбі із російськими бойовиками, які тероризують східні регіони України.

У цей момент уроку доцільно оголосити хвилину мовчання з метою вшанування пам’яті Героїв Небесної сотні, воїнів та інших загиблих у боротьбі за свободу, цілісність та єдність нашої держави.

Вчитель має акцентувати увагу на тому, що патріотизм – це звичайний стан повсякденного життя людини, який виявляється не тільки під час надзвичайних ситуацій. Важливо, щоб учні ідентифікували себе з українським народом, прагнули жити в Україні, розуміли необхідність дотримання конституційних та правових норм, володіння державною мовою, шанобливого ставлення до історії, культури та традицій українського народу.

При підготовці до Першого уроку для учнів початкової та основної школи МОН рекомендує використовувати методичні матеріали, розроблені Черкаським та Рівненським обласними інститутами післядипломної педагогічної освіти. Зазначені матеріали розміщено на сайтах Міністерства освіти і науки України (www.mon.gov.ua), Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (www.iitzo.gov.ua).

 

 

 

 

Рекомендації вчителям щодо спілкування з школярами

 

Погляньте на себе, оцініть своє ставлення до дитини, свою власну поведінку, свої методи впливу, спробуйте побудувати їх за запропонованими принципами:
1. Не нав’язуйте себе нікому, зокрема й дітям, яких ви хочете навчити.
2. Якщо не знаєте, що зробити - зупиніться!
3. Уникайте, спілкуючись з дітьми, тих способів чи форм впливу, які викликають у них протест чи негативну                     реакцію.
4. Уникайте виявлення неприязні до дітей і стримуйте свої негативні емоції під час ваших занять з ними.
5. Не фіксуйте увагу дітей на промахах.
6. Дотримуйтеся принципів рівності і співпраці з дітьми.
7. Давайте якісні оцінки, якщо не можете від них відмовитися.
8. Не порівнюйте дітей з будь-ким у невигідному світлі, не ставте нікого в приклад.
9. Не виявляйте своїх надмірних симпатій та уваги до деяких дітей.
10. Використовуйте різні форми несловесної підтримки дитини – посмішку, підбадьорюючий жест тощо.
 

 

Дотримуйтеся принципів: „ Не зашкодь!” і „Золотої середини”. Самоконтроль дорослого – не лише основна умова його власного особистісного зростання, а й єдина гарантія повноцінного розвитку особистості дитини.

        Щоб дитина почувала себе комфортно, нормально зростала, їй потрібні любов, впевненість у своїх силах, у своїй значущості і цінності для нас, дорослих.

 
 
 
 Цитати про можливості людини та шанси, які так люб´язно дарує нам життя
і які так часто ми не використовуємо.
  • Тобі це потрібно, отже це можливо.
  • Ніщо не марнується людьми так часто й безповоротно, як щоденні можливості.
  • Секрет успіху у житті - не прогавити свій шанс, коли трапляється така нагода.
  • Можливо, щастя не стакає у двері тому, що вони постійно відкриті.
  • Кожен новий день - це можливість зробити наступний ще кращим.
  • Проблеми - це ті ж можливості, лише із шипами.
  • Життя не має обмежень, окрім тих, які ми створюємо собі самі.
  • Наші прагнення - це і є наші можливості.
  • Усі ми купаємося в можливостях, але тільки одиниці здатні в них плавати.
  • Малі можливості часто є початком великого старту.
  • Учіться слухати, бо ваш шанс може стукати у двері дуже тихо.
  • Сьогодні ти молодший, аніж ти будеш завтра, тому використовуй це.
  • У китайській мові слово "криза" складається з двох ієрогліфів. Один означає небезпеку, інший - можливість.
  • Твоє життя наповнене безліччю перешкод, найбільшою з яких є ти сам.
  • Можливість живе стільки, скільки продовжується ваша молодість.
(за матеріалами газети "Завуч" № 8(482), 2012 р.)